giovedì 26 dicembre 2013

Haute Hotels #2

MAISON MOSCHINO   Via Monte Grappa 12, Milano-Italy

In a former railway station in Milan Maison Moschino bewitches with an intelligent luxury voted to comfort. The hotel, recently renovated, expertly mixes elegance and irony in Moschino style.

In una ex stazione ferroviaria milanese la Maison Moschino ammalia con un lusso intelligente votato al comfort. L'albergo, da poco restaurato, mixa perfettamente eleganza e ironia in perfetto stile Moschino.

The rooms, 65 as Alice in Wonderland, impress with originality and creativity. There is a room of the petals (1), a room of sweets , one with a canopy supported by tree trunks (2) and a room where a wonderful evening dress becomes a double bed (3).
In Maison Moschino everything is suspended between dream and reality: there are coffee-cups tables, lamps in the shape of clouds, evening dresses outsized becomes beautiful table lamps to light the lobby and sculpture of white sheep (4).

Le stanze dell'albergo, 65 come in Alice nel Paese delle Meraviglie, stupiscono per originalità ed estro creativo. C'è la stanza dei petali, una con il baldacchino sorretta da tronchi d'albero, una stanza dei dolci e una dove un meraviglioso abito da sera diventa un letto matrimoniale.
Nella Maison Moschino tutto è sospeso tra sogno e realtà: ci sono tavolini a forma di tazzine da caffè, lampadari a forma di nuvole, abiti da sera fuori misura diventano splendidi abat-jour per illuminare la hall e sculture di pecorelle bianche.

the petal room (1)


the woods room (2)  and the coffee-cups table



(3)

the lobby (4)

Nessun commento:

Posta un commento