sabato 4 gennaio 2014

Fragrance Inspirations : Coco Noir Chanel

It's a personal challenge to the common sense of color that the nose Jacques Polge has led to black, the hue that baptizes the new Eau de Parfum by Chanel that brings the iconic name of Coco Noir. Outside of the usual meanings Gothic Polge for this tone is "the East, which is found only in Venice at night, illuminated by arabesques, mosaics and billows dark."
To inspire a book by Paul Morand Venises (Ed. Gallimard) and the same alias Gabrielle Coco in Venice in 1920, was moved from a dark period (the death of the beloved Boy Capel) to one or more golden Byzantine much inspired for its jewelry. Alternating with the "white", since at the Grand Hotel des Bains on the Lido or the hotel Danieli her outfits were always immacolate.Il his eye was always on the alert at the Cafe Florian is that Harry's Bar where it ended its evenings with spouses Sert and the likes of Diaghilev, Lifar or Bérard.

Coco Noir is a fragrant journey in Venice beloved by Gabrielle Chanel, a bright east , which was born as a new chapter fragrant, after Coco and Coco Mademoiselle . Its bouquet combines light and darkness together, through a game of twists of pink pepper , grapefruit and bergamot from Calabria with woody tones of cedar and geranium grown in Grasse.

The packaging, with its black bottle , lit by a few strokes of bright gold, squared off , with the cap multifaceted , it is tremendously elegant , as well as the packaging , minimal, a black background and borders gold.
È una personale sfida al comune senso del colore quella che il naso Jacques Polge ha condotto verso il nero, la tonalità che battezza la nuova Eau de Parfum di Chanel che porta l’emblematico nome di Coco Noir . Al di fuori delle solite accezioni gotiche, per Polge questo tono rappresenta «l’Oriente, che si trova solo a Venezia la notte, illuminato da arabeschi, mosaici e flutti oscuri». 
A ispirarlo un libro di Paul Morand Venises (ed. Gallimard) e la stessa Gabrielle alias Coco che proprio a Venezia nel 1920 era passata da un periodo nero (la morte dell’amato Boy Capel) a uno più dorato o bizantino che tanto la ispirò per i suoi monili. Alternato a quello “bianco”, visto che al Grand Hotel des Bains del Lido o all’hotel Danieli le sue mises erano sempre immacolate.Il suo occhio attento era sempre all’erta sia al Caffè Florian che all’Harry’s Bar dove finiva le sue serate con i coniugi Sert e artisti del calibro di Diaghilev, Lifar o Bérard.

Coco Noir è un viaggio olfattivo nella Venezia amata da Gabrielle Chanel, un orientale luminoso, che nasce come nuovo capitolo profumato, dopo Coco e Coco Mademoiselle. Il suo bouquet fonde luce e tenebre insieme, attraverso un gioco d’intrecci di bacche rosa, pompelmo e bergamotto di Calabria con i toni legnosi del cedro e del geranio coltivato a Grasse.

Il packaging, con la sua boccetta nera, illuminata da poche pennellate di luminoso oro, squadrata, con il tappo ricco di sfaccettature, è tremendamente elegante, così come la confezione, minimale, un nero di fondo e i bordi color oro.


For the look inspired by this fragrance I wanted to evoke a venice film noir, a little Gothic maintaining an elegant and minimal style, true to the spirit of Coco Chanel.

Per il look ispirato da questa fragranza volevo rievocare una venezia noir,un po' gotica mantenendo uno stile elegantemente minimale e fedele allo spirito di Coco Chanel.



  1. Valentino studded faux pearl necklace
  2. Valentino beaded tulle dress
  3. Jean-Micheal Cazabat gala over the knee boot
  4. Roger Vivier suede clutch

Nessun commento:

Posta un commento